Waar schilderen kunstenaars op?

Er is een breed scala aan acrylverf in termen van textuur en droogtijd. Deze in water oplosbare verf droogt snel, is niet giftig, en kosteneffectief, waardoor het vaak een go-to-keuze is voor schilders van alle vaardigheidsniveaus. Na verloop van tijd houdt het beter stand dan olieverf, omdat het niet vatbaar is voor barsten of vergelen. Er zijn ontelbare acrylverftechnieken en door de verf te combineren met verschillende media, hebben kunstenaars flexibiliteit in de uiteindelijke look.

Hoewel acryl waterbestendig is wanneer het volledig droog is op het canvas, zorgt het in water oplosbare aard wanneer het vochtig is voor een gemakkelijke reiniging. Er is een grote verscheidenheid aan oppervlaktekeuzes om te gebruiken voor schilderkunst. Kies eerst tussen de twee meest populaire keuzes: canvas of hout. Hoewel dit de meest voorkomende zijn, zijn er andere, meer ongebruikelijke keuzes, zoals plastic, metaal, glas, keramiek, leer, papier, vinyl en karton.

Sommige kunstenaars denken wel in visuele termen. Ze willen misschien een schilderij maken dat de schoonheid van het landschap of het interessante gezicht van een persoon laat zien. Sommige kunst verkent formele kwaliteiten van het medium en toont de hardheid van steen of de levendigheid van een kleur. Hoewel encaustic of hot wax schilderen moeilijk te beheersen kan zijn, is het mogelijk om complexe schilderijen vol dimensie en kleur te maken.

Sommigen zouden zelfs beweren dat het een superieure ondersteuning is voor oliën omdat hout, in tegenstelling tot canvas dat flexibel is, stijf is en dit helpt scheuren in de olieverf te voorkomen. Je kunt ook op heel dik papier schilderen, maar het moet minstens 300 lb papier zijn, anders knikt het papier. Bijvoorbeeld, een hernieuwde interesse in handlettering en signpainting heeft emailverf trendy gemaakt dan ooit. Schilderijen op canvas zijn nog steeds overheersend, maar ze zijn niet de beste keuze om te schilderen - in feite barsten ze al vroeg in het leven van een schilderij.

Het wordt vaak gebruikt in combinatie met aquarel, en omdat het in water oplosbaar is, is er een vernis over de bovenkant nodig om het afgewerkte schilderij af te dichten. Als een bord niet correct is geprimed, bestaat het risico dat zuur of olie van het bord naar binnen lekt, waardoor het schilderij geel wordt. Naaldhout zoals grenen is niet geschikt om te schilderen omdat ze overtollige harsen bevatten en de neiging hebben te barsten. Het voorkomt niet alleen kromtrekken, maar brengt je ook het schilderen weg van de muur en geeft je een plek om een draadhanger te bevestigen.

Schilderijen van Venetianen werden vaak op canvas gemaakt omdat het gemakkelijker was om mee te werken in een vochtige omgeving dan fresco's of hout (dat niet droogt in de lagune of kromtrekt met vocht). Eerst wilt u misschien vertrouwd raken met een overzicht van de kenmerken en toepassingen van acrylverf. Dit betekent dat je echt niet moet proberen om met acrylverf te schilderen, tenzij je al deze benodigdheden bij de hand hebt. De ervaring van schilderen op hardboard is duidelijk anders dan die van schilderen op canvas, en veel schilders geven hier de voorkeur aan.

Iedereen met de meest elementaire vaardigheden in houtbewerking kan dit steunframe bouwen, en het hoeft er niet perfect uit te zien omdat het op de achterkant van het schilderij staat.

Leave Reply

Required fields are marked *